czwartek, 17 marca 2016

Kokosowy budyń jaglany z musem jabłkowym

Tak naprawdę nigdy nie przepadałam za kaszą jaglaną. Jednak jako mama karmiąca, zmuszona do przejścia na dietę bezmleczną, byłam już tak zdesperowana, że postanowiłam spróbować. I cieszę się, że to zrobiłam! Kasza jaglana ugotowana na mleku kokosowym jest po prostu pyszna, a jeśli dodamy do niej kwaskowaty mus z jabłek to już w ogóle można ją jeść bez końca :)

Potrzebne będą:
- pół szklanki kaszy jaglanej
- 7-10 suszonych daktyli
- szklanka mleka kokosowego
- szczypta soli

Na mus jabłkowy:
-2 duże jabłka
- odrobina cynamonu

Sposób przygotowania:
Kaszę jaglaną jaglaną najpierw przepłukujemy porządnie zimną i gorącą wodą, a następnie umieszczamy ją w garnku razem z daktylami i mlekiem kokosowym. Doprawiamy solą i gotujemy przez około 15 minut na małym ogniu, pilnując, by kasza się nie przypaliła. W razie konieczności można dolać mleko kokosowe lub wodę. Wszystko miksujemy na gładką masę.

Jabłka pozbawione gniazd nasiennych kroimy na drobniejsze kawałki i wkładamy do rondla, dolewamy odrobinę wody, wsypujemy cynamon i dusimy, aż zmiękną. Następnie, w zależności od upodobań - miksujemy jabłka na mus lub zostawiamy drobne kawałki.

Na dno pucharków/miseczek nakładamy budyń z kaszy, a następnie dodajemy mus jabłkowy.





     

8 komentarzy:

  1. Nigdy nie próbowałam budyniu jaglanego.. Ale po tym co tu zobaczyłam chyba spróbuje! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubie kasze jaglana i od czasu do czasu ja sobie gotuje ale budyniu jeszcze nie robilam ale na pewno to zrobie wyglada smakowicie i jest przede wszystkim zdrowe..Anna
    .

    OdpowiedzUsuń
  3. Daktyle maja twarda skorke jak mam je przygotowac? Jak beda sie gotowac to zmieknie i mozna bedzie je zblendowac na gladka mase?

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja mam furę truskawek w kilku postaciach, można zamienic :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że można. Najważniejsze, żeby owoce były lekko kwaśne, więc można kombinować :)

      Usuń
  5. My dzisiaj robimy :D Na pewno będzie pyszne!

    OdpowiedzUsuń