piątek, 13 września 2013

Ziemniaki nadziewane różnościami

Potrzebne będą:
- ok. 6 ziemniaków średniej wielkości (jeśli są młode to ze skórką)
- 100 g boczku
- 1 mała cebula
- papryka
- pół ostrej papryczki
- kilka oliwek
- puszka czerwonej fasoli
- kilka suszonych pomidorów
- jajko
- 50 g żółtego sera
- tymianek

Fasolkę miksujemy na gładką pastę, a następnie dodajemy do niej pokrojone w drobną kostkę warzywa oraz boczek. Wszystko mieszamy, dodajemy jajko i żółty ser starty na tarce, doprawiamy solą i pieprzem do smaku i mieszamy.
Ziemniaki przekrawamy na pół i łyżką wydrążamy otwory, a następnie napełniamy je masą. Wszystko zapiekamy temperaturze 180 C do momentu, aż zmiękną ziemniaki.

Ponieważ nie lubię marnować jedzenia kawałki ziemniaka, które zostały mi po całej akcji wydrążania przełożyłam do miski, dodałam trochę oleju i przypraw, pomieszałam, wrzuciłam na blachę i zapiekłam :)


1 komentarz: